söndag 27 juli 2014

Sara-ta på dig kläderna och släpp ut mig ikväll!



Mannen med världens sämsta kvinnosyn : Harry D. Han tycker flickor är sämre än pojkar och leker inte med tjejer, bara pojkar! Han gillar bara machogrejer, poliser, vapen och brandmän. När det parkerade en polisbil utanför här skrek han förvisso åt de kvinnliga poliserna: jag älskar er, flickpoliser! Men annars är det mest män som väcker hans beundran.

Häromdagen var det Sara som hade namnsdag. Julian har en mjukiskanin som han kallar Sara. Pojkarna fixade ett stort namnsdagskalas upp på övervåningen. Alla mjukisdjuren kom och firade Sara som satt på en liten tron och fick presenter och tårta.
Jag berättade för dem att det finns en sång om Sara. Vi spelade Mauro Scoccos Sara låt på youtube om och om igen.
Sedan ville Harry att jag skulle sjunga sången om och om igen i bilen, vilket jag så klart gjorde. Det uppskattades säkert av de andra i bilen, min sångröst är ju så njutbar.

Några timmar senare hör jag Harry sjunga sin egen version av Maouros odödliga låt:
Åh Sara, släpp ut mig i natt, och ta på dig kläder, en mössa!
Och det känns verkligen så HARRY att tolka låten så..

1 kommentar:

  1. Jag skulle gärna lyssna till de ljuva tonerna som delar av familjen tycks ha övat på. Låter riktigt trevligt.

    SvaraRadera